Voorzitter Commissie van Toekenning / Huisarts (16 uur per week)

Toekenning kwaliteitskeurmerk huisartsenzorg

Wil jij meewerken aan gerechtvaardigd vertrouwen, continuïteit en verbetering van de huisartsenzorg in Nederland? Ben je een betrokken en objectieve huisarts, al dan niet nog praktiserend, met affiniteit voor kwaliteitszorg en certificering? Lees dan snel verder!

Werken bij NHG Praktijk Accreditering b.v. (NPA) betekent met 30 collega’s in Utrecht en 35 auditoren in de buitendienst enthousiast samenwerken. Met elkaar dragen we bij aan de beste huisartsenzorg voor patiënten en bouwen we aan waardevolle en persoonlijke relaties met onze deelnemers. We willen namelijk hét keurmerkinstituut voor de eerstelijnsgezondheidszorg in Nederland zijn. Meer dan 70% van de Nederlandse huisartsen is al werkzaam in een door NPA gecertificeerde praktijk.

Als dochteronderneming van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) ontwikkelt en onderhoudt NPA eigen kwaliteitsnormen. Deze zijn gebaseerd op de standaard van de beroepsgroep en zijn door een onafhankelijk College van Deskundigen vastgesteld. Onze auditoren maken een heldere vertaalslag van de dagelijkse praktijk naar de vastgestelde normen en rapporteren hierover. Deze rapportages vormen de basis waarop het keurmerk wordt toegekend door de Commissie van Toekenning (CvT).

We zoeken op korte termijn een voorzitter CvT die transparant, professioneel, objectief en betrokken het proces van beoordelen van auditrapporten en toekennen van keurmerken vormgeeft en verder optimaliseert.

Dit ga je doen
Als voorzitter CvT geef je leiding aan het toekenningsproces van onze keurmerken. Een toekenningsproces bestaat o.a. uit het:

  • beoordelen van een auditrapportage;
  • feedback geven aan een auditor en vragen, waar nodig, om een nadere toelichting;
  • opstellen van een toekenningsadvies op basis waarvan een keurmerk,
  • wordt toegekend/verlengd;
  • na realisatie van verbeterpunten, alsnog wordt toegekend;
  • wordt opgeschort.

De toekenningsadviezen van de CvT (in totaal 5 leden) worden in een wekelijks overleg op donderdag in Utrecht onder jouw voorzitterschap besproken, waarna een definitieve toekenning wordt vastgesteld. Een belangrijk onderdeel van jouw rol als voorzitter is het bewaken van het eenduidig/objectief toepassen van de vastgestelde kwaliteitsnormen en toekenningscriteria. Om deze rol op een goede manier uit te kunnen oefenen, neem je actief deel aan de beoordeling van auditrapporten en bereidt zelf ook toekenningsadviezen voor. Het continu optimaliseren van het toekenningsproces en daarbij passende methoden is dé uitdaging. 

Dit breng je mee
Je weet hoe je een voorzittersrol op constructieve wijze oppakt en bent communicatief (mondeling/schriftelijk) zeer sterk. Op een coachende/natuurlijke manier weet je leiding te geven aan het toekenningsproces. Je bent resultaatgericht, behoudt overzicht, brengt structuur aan waar nodig en signaleert wanneer de normen niet meer bijdragen aan het doel.
Je werkt zelfstandig, bent proactief, accuraat en organiseert je werk efficiënt. Je hebt bovendien grote affiniteit met werken aan kwaliteit binnen de eerstelijnszorg en in het bijzonder met certificering als instrument.
Wij zoeken een enthousiaste huisarts die bekend is met de recente ontwikkelingen in het werkveld.

Dit krijg je ervoor terug
Een kans om verder te groeien als professional en als mens. Samenwerken met betrokken en fijne collega’s in de Domus Medica in Utrecht en op maat ondersteuning en opleidingsmogelijkheden maken daar onderdeel vanuit. We bieden je:

  • een unieke mogelijkheid om breed inzicht te krijgen in de huisartsenzorg;
  • een overeenkomst voor 16 uur per week voor de duur van een jaar met de intentie tot verlenging;
  • afhankelijk van opleiding en ervaring een goed salaris bij een voltijds dienstverband van minimaal EUR 4.889,- en maximaal EUR 6.284,- bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek (excl. 8% vakantiegeld);
  • als geregistreerd (al dan niet praktiserend) huisarts een bruto toelage van 10% op het bruto salaris;
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden (o.a. 26 vakantiedagen (bij een voltijds dienstverband), hybride werken, reiskosten-/hybride werkenvergoeding, premievrije pensioenregeling, etc.).

Nieuwsgierig geworden?
Dan komen we graag met jou in contact!
Stuur je motivatiebrief met CV per email naar solliciteren@praktijkaccreditering.nl t.a.v. Nicoline Amsing.
Heb je vragen? Kijk op onze site of mail Jean van Wersch (Hoofd Kwaliteit): j.vanwersch@praktijkaccreditering.nl voor meer informatie over de functie.