Patiëntenenquêtes

Met de patiëntenenquête brengt u in kaart hoe uw patiënten uw praktijkvoering op allerlei aspecten waarderen. Dit helpt u te analyseren waar uw patiënten tevreden over zijn, en op welke punten uw praktijk zich kan ontwikkelen om aan de patiëntverwachtingen te voldoen. Wanneer u gedurende een hercertificeringscyclus van drie jaar minimaal één meting doet waarmee ontwikkelingen kunnen worden vastgesteld, kan het u helpen bij het voldoen aan de norm over het verzamelen van
patiëntervaringen. Belangrijk daarbij is dat de metingen voldoende omvang en inhoud hebben om zeggingskracht te hebben en basis bieden voor mogelijke verbeteringen.

Werkwijze

Er zijn diverse mogelijkheden om uw patiënten uit te nodigen voor de enquête. U kunt uw patiënten per e-mail benaderen of een link naar de enquête op uw website plaatsen. Per vragenlijst is ook een QR-code beschikbaar. Deze kunt u door patiënten laten scannen met hun mobiele telefoon, waarna ze direct kunnen starten met het beantwoorden van de vragen. NPA faciliteert de digitale opties. De rapportage van de enquête laat u zien op welke punten u uw praktijkvoering kunt verbeteren om uw patiënten (nog) beter te helpen. U kunt uw scores vergelijken met die van de andere praktijken die deze vragenlijst hebben gebruikt.

Toelichting

Deelnemers aan NHG-Praktijkaccreditering kunnen via MijnNPA gebruikmaken van de enquêtes Europep en PREM. Er zijn
vragenlijsten over de individuele huisarts en over de praktijk beschikbaar. Wilt u op andere wijze de ervaringen van uw patiënten
meten dan is dat ook mogelijk. Bijvoorbeeld met een patiëntenpanel, interviews of een patiëntenraad.

Heeft u een vraag of wilt u iets bespreken?

Neem dan direct contact met ons op

Bel ons op 088 – 022 0000
werkdagen tussen 8:30 en 17:00

of mail naar
Bureau@praktijkaccreditering.nl

Stuur een bericht

Dan komen we zo snel mogelijk bij u terug

Door het bericht te versturen ga ik akkoord met het privacyreglement.